úterý 31. března 2009

Jiří Paroubek - Ale já za to přece nemůžu

Z velkého rozhovoru Hospodářských novin s Jiřím Paroubkem:
"Chystáte se teď aktivně vstoupit do jednání o nové vládě? Budete se podílet na shánění 101 hlasů, jež chce prezident?"
"Rozhodně ne. Jestli se o to pokusí Mirek Topolánek, je to jeho věc. Já bych doporučoval postup, o kterém jsem hovořil, tedy nechat vládu dožít podstatnou část předsednictví nebo celé. A mezitím přichystat vznik kabinetu odborníků, který by zklidnil vášně, připravil plán boje proti krizi a dovedl zemi k předčasným volbám někdy v říjnu."

"Po celou dobu rozhovoru jste se tvářil, že sestavování přechodné vlády není vaše věc. Znáte ale nápis z obchodu s porcelánem: Když to rozbijete, je to vaše. Sehnal jste 101 hlasů pro nedůvěru, proč se tedy neujmete aktivně sestavování nové vlády?"
"Nezlobte se, ale sociální demokracie byla jen jedním z aktérů. Byli tam i jiní, včetně čtyř koaličních poslanců, takže vyjádření nedůvěry bylo mnohem širší záležitostí.
Já kdybych se do věcí hrnul, tak byste zase - oprávněně - řekli, že se hrnu do vlády. Ne, já se do ní momentálně nehrnu. Po volbách do sněmovny má ČSSD zájme sestavovat vládu. Ale teď nechť si to odehraje vládní koalice ve své režii a nechť přivedeme zemi v co nejrychlejším termínu k předčasným volbám."
Zdroj:
27. 3. 2009 - Hospodářské noviny - Já se teď do vlády hrnout nechci - autor rozhovoru: Tomáš Němeček

Žádné komentáře:

Okomentovat