neděle 22. března 2009

Vlastimil Tlustý bojuje za prosazování programu ODS

Vystoupení Vlastimila Tlustého v Otázkách Václava Moravce:
"K jaké variantě svého hlasování o budoucnosti Topolánkovy vlády se přikláníte dva dny před tím samotným jednáním?"
"Já bych především chtěl říct, že je-li vytvářen dojem, že já jsem ten rozhodující hlas, který to rozhodne doleva nebo doprava, tak nejsem. Jsou to lídři vládní koalice, premiér Topolánek, zde přítomná paní Kateřina Jaques a její předseda Bursík, kteří vytvořili situaci, ve které evidentně vládní koalice ztratila většinu a bez ohledu na můj hlas má v tuto chvíli 99 hlasů. Byl to postup Mirka Topolánka a Strany zelených, který vytvořil tuhle situaci menšiny vládní koalice a ta hlasování, která probíhají nejsou nic jiného než součty těchto hlasů. Já nevím, proč Mirek Topolánek se distancoval od programu ODS a odmítl zavést skutečnou daňovou reformu. Já nevím, proč ministr financí Kalousek a premiér Topolánek do poslední chvíle, ještě do minulé neděle bagatelizovali a zastírali krizi a odmítali se k ní postavit čelem. Ta krize je totiž mnohem vážnější a pokud někdo nepřizná existenci vážných problémů, nevaruje své občany, tak se dopouští podle mého názoru zločinu."
"Teď odpověď na mou otázku…"
"Já chci říct, že tu situaci vytvořil pan premiér Topolánek, vytvořil ji pan Bursík, já teď nevím, jestli je tak chytrý nebo tak hloupý. Jinými slovy, já nevím, jestli je to plán zničit tuhle vládu, ale vyloučení dvou poslankyň Strany zelené byl ten rozhodující krok, kdy vládní koalice ztratila většinu a má 99 hlasů. Jestli v téhle situaci proběhne hlasování o tom, nebo o onom, ve kterém se to sečte, to už není nic jiného než ten součet. Ty kroky, které to vytvořily, jsou kroky premiéra Topolánka, předsedy Bursíka, takže to je první konstatování. Druhé, jestli to tak mohu zlehčit. Já jsem si přečetl rozhovor s panem Dalíkem, osoby, které ve všem tom je evidentně velmi významná, a ten pravil, že přinejhorším vláda dovládne v demisi. Takže skoro o nic nejde, nedělejte z toho žádné drama, není to žádná nestabilita, když Dalík říká, že takhle to půjde hravě dál v demisi."
"Pane poslanče, já vás prosil o odpověď na tu jasnou otázku a tu jsem nedostal. Vy v tento okamžik jste ochoten hlasovat pro návrh opozice, který má vyslovit nedůvěru vládě?"
"My se sejdeme s kolegy Schwippelem a Ranincem v úterý. Domluvíme se na společném postupu, tak jako vždycky. Mimochodem kolega Schwippel a Raninec vystoupili z poslaneckého klubu ODS proto, že ODS se odmítla postavit problému role předsedy poslaneckého klubu Tluchoře v jiném stroji na pozitivní a negativní motivaci. My v úterý se domluvíme na společném postupu a ten také odpoledne zrealizujeme. To není žádné váhání. Já osobně ty klady a zápory pokračování a nepokračování stávající vlády mám srovnány v hlavě celkem jasně. Je naprosto jasné, že jsou dneska zřetelnější důvody pro to, aby vláda se dál netrápila. Vláda, zejména premiér Topolánek, zradil naše voliče, vláda odmítá přiznat míru krize, která na nás přichází, odmítá přiměřeně reagovat. Navíc se objevily trosky stroje pozitivní a negativní motivace, tentokrát nejenom stroje přicházející od těch, kteří ho kdysi vynalezli, to znamená v dobách vlád sociální demokracie, ale teď tady máme na zemi trosky stroje pozitivní a negativní motivace, který mimochodem mě se pokoušel semlít, a to je stroj, ve kterém se vyskytují jména jako je pan Dalík a podobně."
"Pokud byste tedy vy sám měl teď hlasovat, tak jasná odpověď je, že byste hlasoval proti vládě?"
"Já jsem jasně řekl, že si myslím, že ta vláda nesplnila téměř nic z toho, co slibovala. Naděje, že ještě něco splní, je naprosto zanedbatelná."
"Tedy byste hlasoval proti vládě, ale můžete tedy garantovat, že budete postupovat s Jurajem Ranincem a Janem Schwippelem ve shodě?"
"V úterý se domluvíme a myslím, že z toho, co vám tady říkám je jasné, že já jim budu říkat, že si myslím, že pohár přetekl, že stroj pozitivní a negativní motivace plus to všechno ostatní, co jsem říkal, to už je na jednu vládu dost. "
Zdroj:

Žádné komentáře:

Okomentovat