čtvrtek 12. března 2009

Nezávislost justice v kauze Čunek

Týdeník Respekt přišel s novým odhalením v kauze Čunek. Premiér Topolánek zřejmě na přelomu let 2006 až 2007 vyslal k ministrovi spravedlnosti, Jiřímu Pospíšilovi (ODS), dva muže, kteří ho tlačili k tomu, aby svým zásahem (stížností na porušení zákona) pozdržel vyšetřování Čunkova případu. 

Reakce Jiřího Pospíšila na otázky novinářů:
(po dlouhém mlčení) To nejsem způsobilý komentovat. Dostal jste mne, jsem z toho naměkko.“
Na dotaz, zda ke schůzce došlo: „Já vám to v tomto směru nebudu komentovat. Mám k tomu jenom jednu větu a ta je pravdivá, premiér po mně tyto úkony nechtěl. Dál k tomu nebudu víc dodávat.“
Reakce Mirka Topoláka na otázky zaslané novinářům (SMS zpráva):
„Nevím o žádné takové schůzce. Na žádné otázky odpovídat nemíním. To, v čem já žiji, je válka se zlem. Jste nepřítel.“
Obecný názor na téma nezávislosti české justice předsedy Ústavně-právního výboru Poslanecké sněmovny, Marka Bendy (ODS):
„Obecně zastávám názor, že nejvyšší státní zástupkyně by měla mít ještě větší možnosti směrem ke svým podřízeným, když s něčím nebude spokojená, a vláda ještě větší možnost úkolovat ji.“
Zdroj:
9. - 15. 3. 2009 – Respekt - Topolánek to věděl – autor článku: Ondřej Kundra (plný text článku je přístupný pro předplatitele nebo po zaplacení 15 Kč za jednorázový přístup)

Žádné komentáře:

Okomentovat