středa 18. března 2009

Zloděj křičí: Chyťte zloděje!

Předseda vlády Mirek Topolánek v reakci na informaci České televize, že Marek Dalík přesvědčoval novináře, aby se přestali věnovat případu poslance Petra Wolfa (zneužití dotací):
"Musím říct, že na poslance Wolfa je od prezidentské volby vyvíjen poměrně značný nátlak, je mu vyhrožováno, je nějak svým způsobem ostrakizován a je dlouhodobě pod velkým tlakem svých kolegů a lidí kolem sociální demokracie. O schůzce s tím člověkem, já nemůžu říct novinářem, to zase bych pak urážel všechny ostatní, jsem nevěděl. Já takové věci ani nedělám. To, že jsem požádal Marka Dalíka, aby pomohl poslanci Wolfovi s tím, já bych řekl, jaké štvanici, honu na čarodějnice, v situaci, kdy ten jeho případ já pokládám za přestupek v nejhorším případě, kdy se znovu opakují praktiky z kauzy Čunek, které nakonec znemožnily, aby celý případ se dostal k soudu, protože byla spousta pochybení a procesních chyb už v průběhu vyšetřování a dozorování celého případu, aby mu pomohl s určitým mediálním tlakem, aby mu pomohl na tu situaci reagovat, tak to je pravda. Způsob, jakým se rozšířilo šmíráctví, a to nezákonné šmíráctví v českých médiích, je něco, co nemůže nikoho nechat úplně chladným. Všechny informace, které podle mě velmi pochybně můžeme zařadit do veřejného zájmu, jsou získávány skrytými kamerami, skrytými diktafony pomocí nezákonných praktik, pomocí získávání nezákonných materiálů. To je něco, s čím já nikdy souhlasit nebudu a proti čemu budu bojovat seč mi síly budou stačit. Proč se nikdo nepozastaví nad tím, že redaktor veřejnoprávního média medializuje obsah soukromé schůzky nezákonným způsobem, aniž by to bylo ve veřejném zájmu, protože ta schůzka nic neprokázala. Spíše naopak. Možná by bylo zajímavější, kdyby pan redaktor zveřejnil obsah schůzek s lidmi, kteří mu tyto materiály přinášejí, obsah rozhovorů s policií České republiky, kterých absolvoval desítky například i v kauze Čunek, kdy samozřejmě toto by možná zajímalo všechny daleko víc. Mě osobně tedy určitě. Víc se k tomu odmítám vyjadřovat, nebudu se na to dívat, nebudu to číst, já nemám čas se šmíráctvím zabývat a pokud někdo má, tak mu k tomu tedy blahopřeji. 
ČSSD se v reakci na tento případ rozhodla vyvolat hlasování o nedůvěře vládě. Slovy Jiřího Paroubka:
"Klub se dohodl na tom, že vyvolá v nejkratším možném termínu hlasování o nedůvěře vládě. Metody premiéra Topolánku a jeho spolupracovníka Dalíka přesáhly všechny únosné meze demokratické společnosti. Jsme svědky dalších mafiánských praktik Topolánkovy vlády a jeho spolupracovníků. Jde o netolerovatelné zásahy do nezávislosti médií a nezávislosti policejního šetření."
Zdroj:

Žádné komentáře:

Okomentovat